بلاگ

راهنمای خرید بخاری

شروع فصل پاییز و زمستان، فصلی پر از سرمای بیرون و گرمای داخل خانه را به فال نیک می گیرد به امید روزهای پر از حس و حال خوب. با شروع فصل سرما همه به فکر بهترین بخاری گازی هستند که بتواند خانه یا هر فضای دیگر را به خوبی گرم کند. شما باید هدف خود از خرید را مشخص کنید تا بتوانید انتخابی متناسب داشته باشید.

این مجموعه نکاتی را در خرید بخاری گازی بررسی کرده  به آن امید که به دید شما خوش بنشیند. در همین راستا بهترین ها را برایتان آماده کرده ایم پس با ما بمانید.

تاریخچه بخاری گازی

با خرید بخاری گازی مناسب گرما را به خانه آورید.

بر اساس داشته های ویکی پدیا اولین بخاری گازی بر اساس تولید و ساخت چراغ بونزن ساخته شد. این وسیله برای گرم کرن فضا با گاز طبیعی یا گاز مایع کار می کند. هم اکنون در گرم کردن ساختمان ها، گلخانه ها و … از آن استفاده میشود.

این وسیله برای نخستین بار توسط شرکتی انگلیسی در سال 1856 ساخته شد. شعله بخاری به شکل موضعی هوا را گرم می کند. این کار توسط قانون انتقال گرما باعث گرم شدن تدریجی فضا می شود. بخاری های گازی امروزه استفاده بیشتری از آن میشود چراکه جای چراغ های بونزن را گرفته است.

ما در این مقاله راهنمای خرید بخاری گازی با بررسی مجموعه ای کامل از انواع بخاری ها  و کاربرد هر کدام به فکر آن است که لحظاتی گرم را برای شما رقم بزند. هنگام خرید بخاری(هر نوعی) دقیقا باید دنبال چه چیزی بگردیم این سوالی است که هنگام خرید بخاری باید از خود پرسید.

آیا به بخاری گازی احتیاج دارید؟

چقدر فضای گرم می کنید؟ این اولین و مهمترین سوالی است که راهنمای خرید بخاری گازی به ان پاسخ می دهد. به طور کلی اندازه گیری ظرفیت گرمایش بخاری محدود به اندازه اتاق نیست. بلکه سرعت گرم شدن نیز مهم است. بخاری با ظرفیت کمتر هم می تواند فضای اتاق را گرم کند اما سرعت آن کندتر خواهد بود.

اصلی ترین معیاری که تعیین میکند بخاری با چه اندازه و سرعتی اتاق را گرم میکند، اندازه اتاق و هوای محلی است. یعنی اگر اتاق بزرگتر و در مناطق سردتر زندگی می کنید طبیعی است که مدت زمان گرم کردن توسط بخاری اندکی زمانبر باشد.

عناصر پایه ای بخاری ها

  • بخاری های تخته ای برقی: دارای یک سیم پیچ مقاومتی هستند. در فضاهای بزرگتر با حرارت بیشتری کار میکنند. قابلیت اتصال به یک ترموستات دیواری را دارند.
  • بخاری های برقی: جعبه های کوچکی که به دیوار نصب میشوند. از یک فن داخلی برای حرکت هوای گرم شده در اتاق بهره می برند این باعث گرم شدن سریع اتاق میشود.
  • شومینه های برقی: این شومینه ها با داشتن کوره و لبه ها یک شومینه چوپ سوز را شبیه سازی میکند.  دیگر نیازی به آجر و ملات برای ساخت شومینه ندارید. گرمای الکتریکی را تولید میکند این ویژگی میتواند در دوره های گرم خاموش شود و فقط آتش بدون گرما را تولید کند.

همچنین به شما پیشنهاد مطالعه پست راهنمای خرید بخاری برقی را دارم زیرا ما در این پست بهترین مدل های بخاری برقی و نکته های مهمی برای خرید این محصول را به شما معرفی کرده ایم.

انواع بخاری

راهنمای خرید بخاری گازی ضمن معرفی بهترین و مرغوب ترین بخاری های گازی در پی آن است که شما را با انواع بخاری ها و کاربرد هر کدام آشنا کند. چراکه ممکن است با مقایسه ی این نوع ها بهتر بتوانید انتخاب کنید.

بخاری های چوبی

بخاری و اجاق های چوپی، چوپ های 18 تا 22 اینچ را به خوبی می سوزانند و گرما را تولید می کنند. برخی بخاری های چوپی گلوله های چوپ سخت را می سوزانند که گرمای بیشتری تولید میکند البته خاکستر کمی تولید میکند.

بخاری های گازی

بخاری های گازی با مصرف گاز طبیعی یا مایع شروع به تولید گرما می کنند. نوع سوخت مصرفی این بخاری ها به محل سکونت شما بستگی دارد اینکه گاز مایع باشد یا گاز طبیعی. این نوع بخاری ها خود نیز در سه دسته تقسیم میشوند که میتوانید طبق نیاز خود یکی را انتخاب کنید.

  • بخاری های گازی مستقل
  • بخاری های گازی دیواری
  • چوب های گاز و واحدهای مستقل که شبیه اجاق های چوبی هستند

بخاری های گازی نیز یا دارای پشته دودکش هستند که برای تهویه ضروری اند و یا بدون منفذ می باشند که می توان در هر جای خانه نصب شوند و نیازی به تهویه ندارند.

توجه داشته باشید هنگام خرید بخاری گازی سه نکته مهم را فراموش نکنید چراکه این نکات بسته به محل سکونت شما متفاوت هستند.

  1. در دسترس بودن سوخت
  2. هزینه سوخت
  3. منابع انرژی

بخاری ساختمانی، گاراژ و فروشگاه

مکان های بدون برق که محل ساخت و ساز هستند، گاراژها یا فروشگاهها استفاده از این بخاری ها بهترین انتخاب آنهاست. جاهایی که از مقایسی بزرگتر برخوردارند از بخاری هایی به نام اژدر یا سمندر بهره می برند. انرژی مصرفی آنها گاز طبیعی، پروپان، نفت سفید یا برق است.

انواع بخاری گازی از نظر داشتن دودکش

دودکش نامی آشنا برای شماست و حتما می دانید که چیست. لوله ای است به عنوان خروجی برای تخلیه گاز از بخاری یا شومینه استفاده میشود. دودکش ها به دلیل تهویه بخار در اتاق خیلی مهم هستند.

بخاری های بدون دودکش که معروف به قابل حمل هستند. این نوع بخاری ها در مصارف خاص خود مهم هستند اما ممکن است اشکالاتی نیز داشته باشد. پس در خرید بخاری گازی خود دقت کنید.

مزایای بخاری گازی بدون دودکش (قابل حمل)

این مدل بخاری ها دارای جوانب مثبتی هستند که راهنمای خرید بخاری گازی به اختصار آنها را بررسی میکند.

  1.  جابجایی راحت
  2. اجرا و نصب راحت
  3.  سرعت در تولید گرما(25 مگاژول در ساعت)
  4. بسیار کارآمد(حدود 90% انرژی گاز را به گرما تبدیل می کند)
  5. دارای ویژگی های عالی ایمنی(در مدل های مدرن که بخاری را در صورت بروز مشکل خاموش می کند).

معایب بخاری گازی بدون دودکش(قابل حمل)

یک راهنمای خوب علاوه بر جوانب مثبت با ذکر معایب و جوانب منفی محصول هدف کاربر را به خوبی مشخص میکند و هیچ گونه سردرگمی برایش باقی نمی گذارد.  کاری که راهنمای خرید بخاری گازی به خوبی آن را انجام داد و به لطف یزدان پاک مورد لطف شما عزیزان قرار گرفت.

  1. بدون دودکش یعنی گاز ها و بخار های اضافی از اتاق خارج نمی شوند. و این برای افراد مبتلا به آسم و مشکلات تنفسی یا آلرژی های خاص میتواند خطرناک باشد.
  2. اتاق خواب های کوچک، حمام، یا فضاهایی که محصولات احتراق در آن زیاد است، قرار دادن بخاری گازی بدون دودکش در آنها ریسک بزرگی است.

راهنمای خرید بخاری گازی

در قسمت های قبل شما با انواع بخاری ها آشنا شدید و در این قسمت نیز با نکته ها و موارد مهمی آشنا خواهید شد که با رعایت کردن این فاکتور می توانید خریدی عالی را تجربه کنید.

فاکتور اول: واحد های سنجش حرارت

این درجه ها که(BTU) نام دارند، میزان گرمای دستگاه را اندازه گیری می کند. این درجه بندی به طور کامل مشخص میکند که بخاری چه فضایی را بدون هیچ مشکلی گرم می کند.

فاکتور دوم: تنظیمات متغیر

این تنظیمات به شما امکان می دهد تا میزان گرما و مصرف انرژی را بسنجید. مثلا  در فضاهای کوچکتر یا زمانی که هوا گرم تر است بخاری را کم کرده و انرژی سوخت را نیز ذخیره کنید

فاکتور سوم: دمنده های داخلی

این دمنده ها بر اساس نوسانات گرمای محیط، گرمایش خود را به طور مساوی در یک منطقه توزیع میکند. این در مصرف انرژی سوخت فوق العاده موثر است.

فاکتور چهارم: ویژگی های ایمنی داخلی

ایمنی در همه ی وسایل برقی، گازی و… شرط اول استفاده از آن است. اگر بخاری شما دارای ویژگی خاموش شدن خودکار-محافظ های حرارتی باشد قطعا بخاری کاربرپسند تر و ایمن تر است.

فاکتور پنجم: چه سايزی را باید انتخاب کرد

قبل از خرید بخاری گازی لازم است اندازه آن را بسنجید. چراکه اندازه بخاری در هزینه خرید و میزان گرمایی که تولید میکند تاثیر مستقیم دارد. بنابراین اندازه بخاری را طبق نیاز خود و بر اساس اندازه ی فضایی که قصد نصب آن را دارید انتخاب کنید تا از هزینه های نیز اضافی جلوگیری شود.

و نکته های کاربردی دیگر

  1. تابش نور خورشید به داخل اتاق مستقیم است یا نه.
  2. اندازه پنچره ها و پرده های مورد استفاده شما چگونه است.
  3.  دیوارهای عایق بندی شده امری مهم در سنجش هوای اتاق دارد.
  4. منطقه آب و هوایی تاثیری مستقیم در انتخاب بخاری گازی مناسب دارد.

نصب و راه اندازی بخاری گازی

CHOICE اکیدا نصب حرفه ای را برای این نوع بخاری ها هشدار میدهد، زیرا ممکن است در هنگام نصب دچار اشتباه شوید و خسارات جبران ناپذیری به بار آورید.

راهنمای خرید بخاری گازی توصیه میکند اگر قصد خرید بخاری گازی را دارید (اعم از دودکش دار، قابل حمل بدون دودکش ) حتما زنگ خطر مونوکسیدکربن را نیز نصب کنید. این وسیله در فروشگاه های سخت افزاری موجود هستند. اگر بخاری شما دچار نقص شود این وسیله با خاموش کردن مقادیر خطرناک گاز کشنده، میتواند جان شما را نجات دهد.

کلام پایانی

راهنمای خرید بخاری گازی با شروع تاریخچه و معرفی انواع بخاری ها به پیشنهادی خرید بخاری گازی رسید. با انواع بخاری گازی و معایب و مزایای هرکدام آشنا شدید این میتواند شما را برای خریدی آگاهانه آماده کند.

فراموش نکنید هر محصولی علاوه بر فواید آن قطعا اشکالاتی نیز دارد. شما باید طبق نیاز خود فواید و معایب هر محصول را در کفه ترازوی خرید خود قرار دهید. برای انتخاب بهترین بخاری گازی نیز لازم است دقت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *