بلاگ

تراز بودن ماشین لباسشویی

آموزش تراز کردن ماشین لباسشویی

آموزش تراز کردن ماشین لباسشویی : همه ما می‌خواهیم ماشین لباسشویی‌مان بی صدا باشد؛ ما نمی‌خواهیم بلرزد یا حرکت کند! ارتعاشات بیش از حد، نه تنها فوق العاده پر سر و صدا هستند، بلکه می‌تواند به مکانیزم ماشین لباسشویی آسیب برساند و منجر به تعمیرات گران قیمت شوند.در این مطلب یاد بگیرید که چگونه این مشکل را به راحتی حل کنید و ماشین لباسشویی دارای لرزش را تراز کنید.

 

آموزش نحوه تراز ماشین لباسشویی

آیا ماشین لباسشویی‌تان حرکت می‌کند و یا آنقدر محکم می‌لرزد که به دیوار می‌خورد؟ اگر ماشین لباسشویی کاملا با چهار پایه‌اش تراز نباشد می‌تواند به دیوار بخورد و به عقب و جلو برود. این نه تنها برای خود ماشین خوب نیست بلکه ممکن است به دیوارها و کف‌ها و هر چیز دیگری در نزدیکی دستگاه آسیب برساند. ارتعاشات شدید علت عمده نشت‌های آینده و مشکلات مکانیکی هستند.

با بررسی میزان تراز بودن ماشین با سطح شروع کنید. شما می‌توانید این را با یک ابزار تراز و یا برنامه کاربردی (اپلیکیشن) تلفن همراه هوشمندتان انجام دهید. کاملا ممکن است که کف اتاق لباسشویی شما مسطح نباشد. مسطح کردن هزینه‌بر و دشوار است اما خوب است بدانیم که چه مقدار تنظیم باید انجام شود.

تراز کزدن لباسشویی

خوشبختانه، شما می‌توانید بدون نیاز به ابزار خاص، مشکل را برطرف کنید.
ماشین‌های لباسشویی دارای پایه‌های جلویی قابل تنظیم و مهره قفل هستند. شما باید هر پایه را به ارتفاع مناسب تنظیم کنید و سپس مهره قفل را زیر بدنه‌ی سفت کنید تا پایه را از چرخش باز بدارد.

 

پس از تنظیم هر پایه، بر روی دستگاه تکیه دهید و مطمئن شوید که هیچ حرکتی احساس نمی‌کنید(یعنی لقی نداشته باشد) برخی از ماشین‌ها دارای همان نوع از پایه‌ها در عقب هستند که باید تنظیم شوند. دستگاه را تا حد ممکن نزدیک به کف زمین نگه دارید یعنی ارتفاع پایه را زیاد بالا نبرید – هر چه پایین‌تر باشد، احتمال لرزش آن کم‌تر است.

با این حال، اکثر ماشین‌ها دارای پایه‌های عقب تنظیم خودکار هستند.

این پایه‌ها را با کج کردن کل دستگاه روی پایه‌های جلو به طوری که پایه‌های عقب به اندازه‌ی سه تا چهار اینچ از کف فاصله داشته باشد و سپس گذاشتن دستگاه بر روی سطح، تنظیم می‌شوند. پایه‌ها باید به طور خودکار تنظیم شوند. اگر نشدند، ممکن است مجبور شوید ماشین را دوباره به جلو بچرخانید و با آچار پایه‌های عقب را باز کنید.

همانطور که تنظیمات را انجام می‌دهید چند بار میزان تراز بودن لباسشویی را بررسی کنید. تنها یک تغییر کوچک می‌تواند تعادل مطلوب را ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که تراز سطح ماشین را از پهلو و جلو عقب بررسی می‌کنید. از هر دو سمت باید تراز باشد.

 

اگر ماشین لباسشویی قدیمی است و پایه قابل تنظیم ندارد، برای مسطح کردنش از یک تکه چوب یا مقوای ضخیم استفاده کنید. همچنین پدهای ضد لرزش مخصوص ماشین لباسشویی در تراز کردن و رفع ارتعاش و سر و صدای بیش از حد موثر هستند.

برای بررسی کلی ماشین وقت بگذارید

همه خانه‌ها در طی سال‌ها زندگی کمی نشست می‌کنند و حتی کمی جابجا می‌شوند. اگر متوجه ارتعاشات، حرکت یا صداهای جدید شدید، ممکن است لازم باشد ماشین را دوباره تراز کنید. اگر ماشین خود را اشتباه نصب کرده و ارتعاشات بی‌شماری را مشاهده می‌کنید، برای بررسی و تنظیم مجدد آن کمی وقت بگذارید.

ماشین‌های لباسشویی جدید که دربشان جلو است، برای حذف رطوبت اضافی از سرعت چرخشی بالاتری نسبت به از یک ماشین استاندارد برخوردارند. این می‌تواند باعث بهم خوردن تعادل ماشین شود و هر چند ماه یکبار باید بررسی شود. ماشین‌های که مخزن آنها و خشک‌کننده شان نامناسب نصب شده باید بیشتر بررسی شوند.

همه چیز تراز است ولی بازهم لرزش دارد. حالا باید چه کرد؟

اگر ماشین باز هم می‌لرزد و اطمینان دارید که تراز است، دلایل دیگر را بررسی کنید:

 

  • کف اتاق را بررسی کنید. اگر قبلاً مشکل نشت داشته‌اید، در کف و زیر کف خانه ممکن است پوسیدگی ایجاد شده باشد که نیاز به جایگزینی داشته باشد. همچنین باید بست کف را بررسی کنید. این امر برای لباسشویی که در دوم طبقه درست شده است اهمیت ویژه‌ای دارد. بست‌ها را به راحتی می‌تواند اضافه و یا تعویض کرد. اگر نمی‌توان بست نصب کرد، یک کف پایدارتر با یک ورق تخته سه لا زیر ماشین و خشک کن ایجاد کنید. ورق ضخیم ۱.۵ یا ۲.۵ سانتی‌متری ثبات بیشتری را به وجود خواهد آورد.
  • مطمئن شوید که همه پیچ‌ها در کیت انبساط یا مخزن سفت هستند. آنها ممکن است با گذشت زمان شل شوند و باعث لرزش ماشین باشند.
  • همیشه در ماشین تعادل وزن لباس‌ها را رعایت کنید. اگر دارید یک لحاف بزرگ را می‌شورید، تعدادی حوله اضافه کنید تا وزن بار متعادل باشد. اگر بالش در آن قرار می‌دهید، همیشه برای جبران تعادل، بالش‌ها را بصورت جفت بشورید.
  • هنگام خرید یک ماشین لباسشویی، ماشینی را انتخاب کنید که ویژگی ضدلرزش داشته باشد. اگر ماشین در نزدیکی اتاق خواب یا محل جمع شدن خانواده قرار می‌گیرد، این ویژگی اهمیت زیادی دارد. کاهش سر و صدا یک امتیاز است.
  • خرابی کمک فنرها میتواند باعث لرزش زیاد در لباسشویی باشد . برای بررسی این موضوع باید با یک تکنسین تعمیرات لباسشویی تماس بگیرید.

نکاتی دیگر در مورد اتاق لباسشویی

در حالی که ماشین لباسشویی خود را تنظیم می‌کنید، چند دقیقه وقت بگذارید و سطح تراز خشک‌کن را بررسی کنید. یک خشک‌کن که خارج از تراز است فشار بیشتری بر روی پایه‌های نگهدارنده درام اعمال می‌کند. این می‌تواند منجر شود به فرسایش نابرابر و شکاف‌های احتمالی که لباس‌ها در آنها گیر کنند. از دستورالعمل مشابه تراز ماشین لباسشویی برای تنظیم تراز خشک‌کن نیز استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *